22 Haziran 2013 Cumartesi

KETE

İşte annemin en sevdiğim tariflerinden birisi kete...

Birkaç aydır eşimin işi dolayısı ile Almanya'da İstanbul'dan çok uzaklardayım.Oğluşumuzun burada doğması kısmetmiş... Doğum sonrası beni yalnız bırakmayan anneciğimi birkaç hafta önce İstanbul'a yolculadık.2 aydır bizimle kalan annemle aynı evin içinde vakit geçirmeyi özlemişim.Kısa süreliğine de olsa onunla baba evindeki günlerimizi yeniden yaşamış gibi oldum.Tabi bu süre içinde de onun o güzel yemeklerini yeniden tatmış bulunduk.


Kete, daha çok doğu illerinde yapılan yöresel bir hamur işi.Yanlış bilmiyorsam Kars yöresine ait ama anneciğimin yaptığı Sivas usulü :) Biraz daha kıvamlı öyle puf puf değil ve ben bu hali ile keteyi daha çok seviyorum.Annem keteyi yaparken bir yandan da onu fotoğrafladım ve merak edenler için işte yapılış aşamaları ve bizim tarifimiz...

Malzemeler:

Hamur İçin:
  • 125 gr margarin (tamamen eritilecek)
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 kg un
  • Aldığı kadar süt !
Maya İçin:
  • Yarım paket yaş maya (20-25 gr)
  • Yarım su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
İç İçin:
  • 2 su bardağı un
  • 125 gr margarin ya da tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
Üzeri İçin:
  • 1 yumurta
  • Çörek otu
  • Susam


Yapılışı: Öncelikle sıvı yağımızda unumuzu kavurup içimizi hazırlayalım.Burada önemli olan unumuzu öyle çok fazla kavurmamıza gerek yok unumuzdaki un kokusu gidecek kadar kavuruyoruz.Çok yağlı olmayan kavrulmuş bir un elde edeceğiz bu şekilde.
 
Ardından maya malzemelerini karıştırıp bir kasede kabarmasını bekleyelim.
Daha sonra kabaran mayamızı hamur malzemelerimizle karıştırıp yoğuralım ve kulak memesi kıvamındaki hamurumuzun da kabarması için bekleyelim.
 
İyice kabaran hamurumuzdan parçalar koparalım ve yukarıda fotoğrafladığım gibi iç malzememizi içine koyup şekillendirelim.
 
Yağlanmış tepsimize yaptığımız keteleri yerleştirelim ve üzerlerine yumurta sürüp çörek otu ve susam serpelim.
Ketelerimiz fırında pişmeye hazırlar...


Son bir not; pişmiş ketelerinizi rahatlıkla buzlukta saklayabilir ve dilediğiniz zaman çıkarıp ısıtarak eski lezzetinde tüketebilirsiniz.Annemin yaptığı keteler hala buzluğumda ah ahhhh yesem bir dert yemesem ayrı dert.En iyisi doğum kilolarını atıp yeniden kilo kazanmaya hak kazanınca kendileriyle ilgilenmek...

11 yorum:

  1. Seni gördüğüme sevindim,ketede nefis gözüküyor annenin ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtap Abla.Eskisi kadar blogumla uğraşamıyorum artık bu kadar :) Sevgilerimle...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım kete nefis olmuş...
    Komşumuzda tatmıştım ve çok beğenmiştim...
    Senin güzel anlatımınla mutlaka ben de deniycem ...
    Bu arada oğluşunun keyfi de yerindedir umarım sağlıkla büyümeye devam...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun :) Ben de çok seviyorum keteyi...
      Oğluş iyi bu arada fırsat bulursam ondan da haberler vereceğim inşallah.Sevgilerimle...

      Sil
  3. Gözlerimiz yollarda kaldı 4 gözle yayın yapmanı bekliyorduk bizde ne iyi ettin :) iyi haberlerinizi almak bizi de mutlu ediyor... Şengül teyzenin ketelerinin tadını biliyorum nefislerdi en son yediğimde eminim bunlarda aynıdır :) Toprak beye güzel annesine ve babasına sevgiler en kısa zamanda TR'ye dönmeniz dileğimzle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Aylinciğim ben de istiyorum daha sık yayın yapayım ama beyfendiler pek bir ilgi düşkünü annesine pek izin vermiyor...Kime çektiyse :))) Bizden de size selamlar inşallah eylülde görüşeceğiz....

      Sil
  4. çok guzel gorunuyor nefıs ellerınıze emeklerınıze sağlık takıpteyım...

    YanıtlaSil
  5. şahane görünüyor. Denemem lazım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim biraz uğraştırıcı bir tarif ama gayet lezzetli...

      Sil
  6. Merhabalar uzun zamandır yayın yapmıyorsunuz bir uğrayıp sizin ve oğluşunuzun hatrını sormak istedim…Umarım her şey yolundadır kendinize çok iyi bakın ve yakışıklı oğluşunuzu öpün benim yerime…Keteler harika görünüyor çok severim komşumuz bayramda yapar arada da olsa severek yerim sanırım senin tarifinle deneyip çok sevdiğim bu lezzeti daha sık yapmamı sağlıycak…Anneciğinizin ellerine sağlık sevgi ve selamlarımı gönderiyorum…Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil