13 Ocak 2011 Perşembe

İRMİK HELVASI

Evet bu tarif benim bloğumdaki ilk yazım...Doğrusu en sevdiğim tatlı olan helvanın ilk yazım olması da benim için ayrıca eğlenceli oldu.Helvayı çok sevdiğim için yıllarca değişik değişik tarifler bulup yapıp denedim ve bütün bu tecrübelerim sonucunda da en güzel tarifin bu olduğuna karar verdim umarım siz de beğenirsiniz...


Malzemeler:
  • 1 paket (500 gr) irmik
  • Yarım paket tereyağı
  • 3 su bardağı süt
  • 3 su bardağı şeker
  • 1 paket (25 gr) çam fıstığı
Yapılışı: Öncelikle helvamızı kavurmak için yayvan çelik bir tava bulalım.Daha sonra tavamızda tereyağımızı eritelim ve eriyen tereyağının içine irmiğimizin ve çam fıstığının tamamını koyalım ve kısık ateşte bu malzemelerimizi sürekli karıştırarak rengi koyulaşıncaya kadar kavuralım.Bu kavurma işlemi yaklaşık olarak en az 20 dakikanızı alacaktır, bunun için biraz sabırlı olmanız ve ocağınızın başından ayrılmamanız gerekiyor.İrmiklerimiz biraz esmerleşince sütümüzün tamamını ve 2 bardak şekerimizi tavanın içine dökelim ve birkaç dakika karışımın bütünleşmesi için karıştıralım.Bu karıştırma işleminin hemen arkasından kalan 1 bardak şekerimizi de tavamıza ilave edip yeniden karıştıralım ve tavamızın kapağını kapatalım.Ardından ocağımızın altını kapatalım ve helvamızı ağzı kapalı bir şekilde 15 dakika kadar dinlendirelim.Artık helvamız servise hazır afiyet olsun.

Not: Ben irmik helvamı dondurma kaşığı ile top haline getirip sade bir şekilde servis ettim.Eğer dilerseniz siz helvanızı tarçın ya da toz antep fıstığı ile süsleyebilir ve yanında dondurma ile servis edebilirsiniz.

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık..benim de denediğim lezzetler arasında :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim evet gördüm sen de blogunda çok güzel bir dondurmalı irmik tarifi vermişsin =)

    YanıtlaSil
  3. eveeettt okuya okuyaa en başa geldim :) blogunu çok beğendim yazılarını zevkle okudum sonra takibe aldımm yaptıkların gezdiklerin paylaştıkların herşey çok güzel ellerine sağlık bu arada bebişde yoldaymış o da evinize hayırlı olsun uğur getirsin sağlıkla kucağına almayıda nasip etsin Rabbim ... Sevgilerimle _Melike

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Melike, yazılarımı beğenmene sevindim =)

    YanıtlaSil