29 Ekim 2011 Cumartesi

CUMHURİYET BAYRAMIMIZ

29 Ekim 2011...Hepimizin Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun, bugün Cumhuriyetimizin 88. yılını kutluyoruz.Önce Hakkari'deki 24 şehidimiz, ardından Van depremi.Belki biraz buruk bir bayram ama ulu önder Atatürk'ün 10. Yıl Nutku'nda da değerlendirdiği gibi bugün "en büyük bayram".


Atatürk'ün Cumhuriyetin 10. yılı kutlamaları sırasında çekilen fotoğrafı

Evet hepimizin haberlerde gördüğü gibi bugün kutlamaların yapılmaması için bir genelge yayımlanmış, yürüyüş ve resepsiyonların iptali istenmiş.Bazı şeyleri körü körüne savunmayı sevmiyorum fakat bizim için en büyük bayram olan Cumhuriyet Bayramı'mızın kutlamalarının iptali hayatımda duyduğum en saçma şeylerden bir tanesidir sanırım.Van depreminde ölenler için hepimiz üzüldük, evini yakınlarını kaybedenlerin acısını hepimiz paylaştık.Tek yürek olmak, acıları paylaşmak resmi geçitlere kadar kutlamaları iptal etmekse ben bu anlamdaki tek yürek olmayı kabul etmiyorum.Depremde binaların enkazında insanlar can çekişirken hala kadın programlarında koca arayanların olduğu, yok rüküş olmuşsun yok olmamışsın tartışmalarının yapıldığı bir ülkede acıyı paylaşmak bu ise ben bunu kabul etmiyorum.Cumhuriyet Bayramı bir düğün değil bir kutlamadır.Tamam konser, havai fişek kutlamaları vs. bunlar iptal edilsin fakat resmi geçitlerin iptali neden fazla gelmiştir bunu anlayamıyorum.Özelikle okuduğum bir yorum beni çok üzdü, o yorumu yapan kişi diyor ki; "cumhuriyetimiz bir yere kaçmıyormuş bir kere de kutlamayıverelimmiş". Pes diyorum susuyorum ve şu yukarıdaki mavi gözlere bir daha bakıyorum...Tekrardan hepimizin bayramı kutlu olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder