1 Kasım 2011 Salı

ERİCA ÇİÇEĞİM

Evimizin yeni bir misafiri var bu hafta...İşte erica yani funda çiçeklerim.Geçen haftaki doğum günümden sonra yeni görüşebildiğim kız kardeşimin doğum günü hediyesi bana bu çiçekler.Benim keven çiçeklerini çok sevdiğimi bilen kardeşim bu çiçekleri ona benzetince işte ablam bunlara bayılır demiş ve almış.Doğruda tahmin etmiş tek kelimeyle bayıldım bu minicik çiçeklere ve hemen ardından küçük bir araştırma yaptım ve kış soğuğuna dayanıklı bu çiçeklerin beni bütün kış bu göz zevkinden mahrum bırakmayacağını öğrenip mutlu oldum..

Evet erica çiçekleri soğuk iklime dayanıklı, fazla su istemeyen bir bitki.Kış bahçeleri için en ideal bitkilerden biri olduğu söyleniyor.3-4 günde bir sulamak yeterliymiş bu çiçekleri (Benim gibi sulama işini pek sevmeyen biri için ideal :)) Ayrıca kurumaya başlayan çiçekleri temizleyince yeni çiçekleri çıkıyormuş hemen, umarım öyle olur.Balkondaki kadifelerim yavaş yavaş solmaya başlamışken salonum için bu çiçeğin gelmesi iyi oldu.Kışın çiçeksiz kalmak istemeyenlere tavsiye ederim...




Not: Evet bu yazıyı paylaştıktan 4 ay sonra kış bitimine yakın erice çiçeğimizle ilgili tecrübemizi de buraya hemen aktarmak istedim.Çiçekler ilk alındığı gibi duruyor =) Hiç temizlememize bile gerek kalmadı çünkü hiç bir çiçeği solmadı.Çiçek 2 ya da 3 günde bir az miktar su ile sulandı ve ekstra besin verilmedi.Buna rağmen sanki bir yapay çiçek edasıyla ericamız olduğu gibi duruyor salonumuzda öylece.Kışın salonunda çiçek olsun isteyip hangi çiçeği alacağını bilemeyenlere kesinlikle tavsiye ederim.

6 yorum:

  1. :) Annem de pek beğendi bu çiçekleri.. Farklı bir rengini de ona alacağım Eminönü'ndeki çiçekçiden :) Seni mutlu etmek beni de mutlu etti ablacığım :) Belki bi süprüz daha yaparım ;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canımcım.Sadece bu sürpriz bile beni çok mutlu etti =)

    YanıtlaSil
  3. Bu çiçeğe bayıldım...
    Açıklamaların için de teşekkürler...
    En kısa zamanda ben de alıcam çok güzel bir hediye seçmiş kardeşin...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Aldigimda saksinin icinde sunger vardi..topragami ekmeliyim

    YanıtlaSil
  5. Aldigimda saksinin icinde sunger vardi..topragami ekmeliyim

    YanıtlaSil