24 Mart 2012 Cumartesi

HAVUÇLU TOPLAR

Bebek ziyaretine gidiyoruz...20 gün önce doğum haberini verdiğim Semin bebeği görmeye gidiyoruz.Giderken değişiklik olsun diye havuçlu toplardan yapmaya karar verdim.En alta da yine ! kek yapan eşimin artan kek hamurunu kupada pişirerek değerlendirme çabasını verdim.Bir zamanlar kurabiye canavarı vardı susam sokağında.Sen de kek canavarısın kek =)


Malzemeler:
  • 9-10 adet orta boy havuç
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 paket pötibör bisküvi
  • Yarım su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 40 gr margarin

Yapılışı: Havuçları ince bir şekilde rendeleyelim.Bir tavada rendelenmiş havuçlar ile 1,5 su bardağı toz şekeri pişirelim.Havuçlar önce suyunu salacaktır tekrar suyunu çekip havuçlar yumuşayana  kadar pişirelim.Pişen havuçlarımızı ayrı bir kaseye alalım.Ilıyan havuçlarımızın üzerine rondoda iyice çekilmiş bisküvileri, az çekilmiş cevizleri, vanilyayı, tarçını ve eritilmiş margarini ekleyerek karışım iyice bütünleşene kadar yoğuralım.

Karışımdan bir miktar alarak cevizden küçük toplar yapalım ve hindistan cevizine bulayıp servis edelim.Bu ölçüler ile 46 adet havuç topu oluşuyor afiyet olsun...

Bunlar da kirpimin kupa kekleri =)


     
     

2 yorum:

  1. Sevgili M1M hanımcığım;

    Havuçlu toplarınız çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık. Eşinizin de kek yapma azmini takdir ve takdis ediyorum. ErKEK adam KEK yapar mı? Yaparsa nasıl yapar?

    Beni aydınlatırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili eşim asabi kirpi bey;
      Evet kek yapma azminizi ben de takdir ediyorum.Ama en son kek yapma sevdanızdan vazgeçip asıl uzmanlık konunuz olan tiramisuyu dönmüştünüz.Nedenini anlayamadım =)Ama olsun ellerinize sağlık...

      Sil