3 Mart 2012 Cumartesi

PEYNİRLİ TAVA BÖREĞİ

Dalgınlık ve unutkanlıklarla geçen bir haftayı geride bırakıyorum.Genellikle bir çok konuda dikkatli olan ben nedense bu haftayı biraz akıl dağınıklığı ile geçirdim.İnsan birden fazla şeye konsantre olup daha sonra da hepsini mükemmel bir şekilde yapmaya çalışınca böyle oluyor sanırım.O yüzden yapılan planların, halledilmesi gereken işlerin de bir sınırı var.Böyle zamanlarda uyguladığım klasik not tutma sistemine hemen geri dönüş yapmam gerekiyor.Evet genellikle çantasında küçük bir not defteri ile dolaşanlardanım.Aklıma bir şey gelince hemen yazıveririm.Aklımda takılı kalacağına defterimde yazılı dursun mantığıyla hareket ederim ve bu beni her zaman rahatlatır.O yüzden belirli aralıklarla oturur sakin kafayla defterime yakın zamanlı planlarımı, uzun süredir yapmam gereken ama yapmayı ertelediğim mecburi işlerimi ve unutmamam gerekli önemli şeylerimi not ederim.Özellikle mecburi yapılması gereken işlerin yapılması ertelendikçe insanın enerjisini nasıl azalttığını bilir bunları listenin başına ekler ve bir an önce de yapmaya çalışırım.Bu hafta bana gösterdi ki bir liste hazırlamanın daha zamanı gelmiş =)

İşte listemin ilk sıralarında olmasa da küçük maddelerinden biri;

Geçen hafta sonu annemlere gittiğimde yaptığın böreği bloğuna yaz =)



Evet listenin bir maddesini hemen halledivereyim ve bütün hafta yazılmayı bekleyen şu böreğin tarifini bir yazayım.Tava böreğini bir süredir denemeyi istiyordum.Sevgili eşim ben o böreği çok seviyorum ama, ben o böreği çok seviyorum annemden nasıl yapıldığını öğrensene bir demeye başlayınca anladım ki bu böreği denemenin zamanı gelmiş =) Hemen daha önce bu böreği denemiş ve bana yapılışını anlatmış olan sevgili ofis arkadaşımın tarifinden yola çıkarak biraz da kendi ölçülerimi ekleyerek yaptım böreği.Bu arada annemin de daha önceden denemediği bir börek varmış ya bir yaşıma daha girdim.Tabi böyle basit börekler pek onun klasına uymuyordur alışmış anneciğim açma börekler, zahmetli hamur işleri bu kolay börek pek açmamıştır onu.Gün gelip de anneme de bir böreği ben öğrettim ya hadi hayırlısı =)


Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 1 tutam maydanoz
  • Yarım su bardağı süt
  • Çeyrek su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • 125 gr. beyaz peynir
Yapılışı: Tava böreğini isminden de anlaşılacağı üzere tavada yapıyoruz ve ben kesinlikle bu börek için hamsi tavasını öneriyorum.Ben baştan normal teflon tavada yapmaya başlayınca tava değiştirmemek için bir daha hamsi tavasına geçmek istemedim fakat çevirmek için yine hamsi tavasının kapağından faydalandım.

Öncelikle çatalla ezdiğimiz peynirimizi ve ince doğranmış maydanozlarımızı karıştırıp hazır bekletelim.Ardından süt, sıvı yağ ve yumurtamızı karıştırıp sıvı harcımızı da bir kenarda bekletelim.

Tavamızı az yağ ile yağlayalım ve yufkamızı tamamen açık bir şekilde tavaya ortalayarak yerleştirelim.Kenarları tavanın dışında kalacaktır o şekilde bırakın.Hazırladığımız sıvı harcımızın bir kısmı ile yufkamızın üstünü iyice ıslatalım.

İkinci yufkamızı ortadan ikiye bölüp yarımlardan birini tam tavanın içine sığacak şekilde buruşuk bir şekilde yerleştirelim ve tekrar sıvı harç ile ıslatalım.Üzerine hazırladığımız peynirli harcımızın tamamını yayalım.

Yufkamızın diğer yarımını peynirli harcın üzerine yine buruşuk bir şekilde yerleştirelim ve sıvı harcımız ile iyice ıslatalım.

En son olarak tavanın en altına yerleştirdiğimiz yufkanın dışarıda kalan kısımlarını en üstte toplayalım ve bu sefer çok hafif sıvı yağ gezdirerek böreğimizi orta ateşte ocağımızın üzerinde pişirmeye başlayalım.

Alt yüzeyini çevire çevire pişirdikten sonra düz bir kapak yardımı ile böreğimizi ters çevirip diğer yüzünü de çevire çevire pişirelim.İki yüzünü de kızarana kadar pişirdikten sonra böreğimiz hazır afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Sevgili M1M Hanımcığım;

    Yazınıza göre ofis arkadaşınızın tarifine kendi ölçülerinizi eklemişsiniz fakat ben sizin ölçülerinizi tam anlayamadım...El boyutlarınızı verirseniz sizin 1 tutam maydonozunuzun ne kadar olduğunu daha rahat anlayabilirim. Şimdi bu böreği yapmaya başlayacağım ama evde 125 gr peynir kalmamış 100,5 kullansam olur mu?

    Beni aydınlatırsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kocacığım;
      Yaptığım börekleri afiyetle yerken maydanozun tutamıydı peynirin gramajıydı hiç sormuyordun.Tek ilgilendiğin kaç dilim börek yiyeceğindi şimdi nedendir bu ilgi bilemedim.Yine bana takılmadan gün geçirmemeye kararlısın anlaşılan =)

      Sil