29 Şubat 2012 Çarşamba

YOĞURTLU KARNABAHAR SALATASI

Yoğurtlu karnabahar salatasını annemlerdeyken acil sebze ihtiyacı hissettiğim bir anda yapmıştım.Acil sebze ihtiyacı ne demekse =) Bir süredir dengeli beslenmeye olabildiğince dikkat ettiğim için her gün hemen hemen her besin grubundan belirli oranda yiyorum artık.Biraz sebze, biraz protein, meyve ve yoğurt her gün mutlaka tükettiğim besinler benim.Meyve ve yoğurt pek sevdiğim besin gruplarına dahil olmasa da bu besinleri sadece sağlık için tükettiğim su götürmez bir gerçektir.Biraz zor olsa da ana öğünlerimin yanında hiç aksatmadan tükettiğim tek besindir yoğurt.

İşte sebze yiyeceğim bir zamanda olabildiğince çabuk hangi sebzeyi pişirebilirim diye düşündüm ve tercihimi karnabahardan yana kullandım.Yoğurt geleneğini bozmamak için de ben yoğurtlu salatasını yaptım bu seferlik.Yoğurtlu karnabahar salatası 10-15 dk içinde hazırdı.Acil sebze ihtiyacını da ! bu şekilde karşılamış olduk.

Bu arada hangi besin grubunu sevdiğime gelince; kendisi pek de dengeli beslenme listelerinin içinde yer almayan, faydadan çok zararı olan tatlı grubudur.Vazgeçilmezdir, mutluluk sebebidir =)



Malzemeler:
  • 1 adet orta boy karnabahar
  • 1-1,5 su bardağı yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • Zeytinyağı
  • Tuz
  • Pul biber
  • Karabiber
Yapılışı: Karnabaharımızın kök kısmındaki yeşil dalları tamamen temizleyelim ve ortaya çıkan beyaz kalın kökü karnabaharın çiçeklerine zarar vermeden keselim.Bu kalın kökü kestikten sonra karnabaharın çiçeklerini ayırmaya başlayalım.Ayırdığımız çiçeklerin dibinde hala kalın bir kök varsa onları da bıçak yardımıyla kesip çiçeklerimizi yıkayalım ve tuzlu suda haşlayıp süzelim.

Sarımsağımızı ezelim ve yoğurdumuz ile karıştıralım.Eğer haşlama suyundaki tuz yeterli gelmiyorsa yoğurdumuzun içine biraz daha tuz ekleyelim.Ilıyan karnabaharlarımızın üzerine yoğurdu dökelim ve yoğurdun  üzerine de biraz zeytinyağı gezdirip baharat ekleyelim.Yoğurtlu karnabahar salatası hazır afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder