30 Aralık 2011 Cuma

HAVUÇLU TOP KEKLER

Edirne'ye yolculuk var, Edirne yolcusu kalmasınnn....
Birkaç gündür Edirne'deydik, orada üniversite okuyan kardeşimin yanındaydık.Hem ziyaret hem de biraz Edirne turu yapıp geldik.Havuçlu top kekleri de yola çıkarken oraya götürmek için yapmıştım.Bu tarifi küçük boy kek kalıbım için kullanıyordum ama yeni aldığım minik silikon kek kalıplarımı denemek istediğimden bir de bu minik kalıplarda denedim güzel de oldu.Büyük kek kalıbı kullananlar malzemeleri 2 ölçü kullanabilirler.Benim küçük kalıplarıma yetti arttı bile.


Klasik bir kek tarifinden farkı yoğurt yerine aynı ölçüde havuç rendesi kullanmam.E bir de işin içine tatlı olan havuç girdiği için şeker miktarımızı da azaltıyoruz.Havuç ve tarçın ikilisini sevenlere :)


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1,5 su bardağı un
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 1 yemek kaşığı tarçın
Yapılışı: Yumurta ve şekerlerimizi karışım biraz beyazlaşana kadar iyice çırpalım.Arkasından sıvı yağımızı, unumuzu ve unumuzun üzerine kabartma tozu ile vanilyamızı ekleyerek karışımı tekrar çırpalım.En son rendelenmiş havucumuzu ve tarçınımızı ekleyerek bu sefer kaşık yardımı ile karışımı bir güzel karıştıralım ve kalıplarımıza dökerek 180 derecede içi çekene kadar pişirelim.(İçinin piştiğini nasıl anlarız: Kekiniz iyice kabarmış ve rengini almış olsa bile içini kontrol etmeden kekinizin tam piştiğinden emin olamazsınız.Bunun için kuru metal bir bıçağınızın ucunu kekin hafifçe içine doğru batırın, eğer bıçağı çıkardığınızda üzerine fazla bir şey bulaşmamışsa kekiniz içini iyice çekerek pişmiş demektir) Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Biri havuç ve tarçın mı dediii.... Lezzetinden hiç şüphem yok ee görünümü de süper daha ne olsun ki ;)

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım ben de bayılıyorum tarçın ve havuç ikilisine.

    YanıtlaSil